Instalacja MonoGame dla Windows 8

MonoGameWe wcześniejszym wpisie pisałem już o projekcie MonoGame. Dzisiaj przyszedł na wskazówki dotyczące instalacji tego dobrodziejstwa. Normalnie bym to pominął, ale sam miałem kilka problemów więc abyś nie tracił czasu na szukanie rozwiązania, zebrałem wszystko w jednym miejscu. Poniżej znajdziesz prawidłową kolejność odpowiednich SDK wraz z linkami.

Ten post jest częścią serii poświęconej tworzeniu i portowaniu gier dla Windows Store w technologii XNA (MonoGame).

Zobacz też

IDE na full wypas

Moje pełne środowisko składa się z poniższej listy. Do samego pisania gier Windows Store w MonoGame nie potrzeba wszystkich, ale ja portuję moje gry z Windows Phone (XNA), stąd lista jest nieco dłuższa. Zalecam też instalacja wg poniższej kolejności, by uniknąć problemów.

  • Windows 8 – wiadomo
  • Visual Studio 2012 – tutaj tworzymy aplikacje Windows Store
  • Visual Studio 2010 SP1 – tutaj tworzymy gry w XNA na Xbox, Windows i Windows Phone 7. Visual Studio 2010 z XNA przyda się do tworzenia plików *.xnb czyli odpowiednich assetów, które później nasza gra będzie ładować w runtime.

Visual Studio 2010 i 2012 mogą bez problemów pracować obok siebie na tej samej maszynie. Co więcej, możesz otwierać tą samą solucję w jednym i w drugim, ponieważ VS 2012 jest w pełni kompatybilny wstecz i „nie psuje” solucji.