We wcześniejszym wpisie pisałem już o projekcie MonoGame. Dzisiaj przyszedł na wskazówki dotyczące instalacji tego dobrodziejstwa. Normalnie bym to pominął, ale sam miałem kilka problemów więc abyś nie tracił czasu na szukanie rozwiązania, zebrałem wszystko w jednym miejscu. Poniżej znajdziesz prawidłową kolejność odpowiednich SDK wraz z linkami.
Ten post jest częścią serii poświęconej tworzeniu i portowaniu gier dla Windows Store w technologii XNA (MonoGame).
Zobacz też
- Wstęp do MonoGame na Windows 8
- Pierwszy projekt MonoGame dla Windows 8
- XNA Content Pipeline w MonoGame
- Portowanie gier z XNA WP7 na Windows 8 MonoGame
IDE na full wypas
Moje pełne środowisko składa się z poniższej listy. Do samego pisania gier Windows Store w MonoGame nie potrzeba wszystkich, ale ja portuję moje gry z Windows Phone (XNA), stąd lista jest nieco dłuższa. Zalecam też instalacja wg poniższej kolejności, by uniknąć problemów.
- Windows 8 – wiadomo
- Visual Studio 2012 – tutaj tworzymy aplikacje Windows Store
- Visual Studio 2010 SP1 – tutaj tworzymy gry w XNA na Xbox, Windows i Windows Phone 7. Visual Studio 2010 z XNA przyda się do tworzenia plików *.xnb czyli odpowiednich assetów, które później nasza gra będzie ładować w runtime.
- Games for Windows Marketplace Client – zainstaluj to przed XNA Game Studio i Windows Phone SDK, bo inaczej będziesz miał problemy. Download: http://www.xbox.com/en-US/LIVE/PC/DownloadClient
- Microsoft XNA Game Studio 4.0 – na wszelki wypadek zainstaluj też pełne XNA Game Studio (normalnie wystarczyło by samo Windows Phone SDK, ale czasami to za mało i lepiej chuchać na zimne). Download: http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=27599
- Windows Phone SDK 7.1 – moje przygody z XNA zacząłem przy Windows Phone i tutaj mam trochę kodu źródłowego moich gier. Te projekty portuję na Windows 8 przy pomocy MonoGame. Download: http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=27570
- Windows Phone SDK 7.1.1 Update – opcjonalnie można doinstalować update, by mieć możliwość tworzenia aplikacji Windows Phone na urządzenia o słabszej konfiguracji (256 MB Ram). Download: http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=29233
- MonoGame – właściwa gwiazda wieczoru. Download: http://monogame.codeplex.com/
Visual Studio 2010 i 2012 mogą bez problemów pracować obok siebie na tej samej maszynie. Co więcej, możesz otwierać tą samą solucję w jednym i w drugim, ponieważ VS 2012 jest w pełni kompatybilny wstecz i „nie psuje” solucji.
Pingback: MonoGame na Windows 8 | Wojciech Poniatowski [PL]
Pingback: MonoGame for Windows 8 | Wojciech Poniatowski [EN]
Pingback: Pierwszy projekt MonoGame dla Windows 8 | Wojciech Poniatowski [PL]
Pingback: XNA Content Pipeline w MonoGame | Wojciech Poniatowski [PL]
Pingback: dotnetomaniak.pl
Pingback: Portowanie gier z XNA WP7 na Windows 8 MonoGame | Wojciech Poniatowski [PL]