Podsumowanie 2011

To był dobry rok. Wyjątkowy, bo wiele się działo: nowa praca, konferencje, prelekcje, webcasty, artykuły, MVP, warsztaty, remonty…

Zawodowo

Zmieniłem pracę! Z początkiem roku (w lutym) pożegnałem się z Bytomską Spółką Informatyczną i rozpocząłem przygodę z A plus C. To zaowocowało przede wszystkim tym, że teraz jestem bliżej technologii. Przy okazji poznałem kilka nowych technologii: Silverlight, WCF, nHibernate, PostgreSQL i kilka „drobniejszych”. Teraz mniej czasu tracę na rozmowy z klientami (tzn. wcale nie tracę czasu), mniej czasu tracę na dojazdy i ogólnie mniej się denerwuję 🙂 Teraz na prawdę lubię to co robię i sprawia mi to ogromną przyjemność!

Community

W tym obszarze działo się najwięcej.

Jeszcze pod koniec 2010 roku, na portalu VirtualStudy.pl rozpoczął się wielki projekt: 6 miesięczny kurs programowania w C#. Nie wiem jak to się stało, ale tak się podzieliliśmy z kolegami, że przyszło mi przygotować większą połowę live/webcastów 🙂 Ale nie żałuję. Wiele się wówczas nauczyłem jako prelegent. Nagrania były co tydzień i trwały aż do czerwca. Ale jak dzisiaj słucham pierwszych moich sesji… to po prostu brak słów. Trzeba by to kiedyś nagrać ponownie :).

Śląska Regionalna Grupa Microsoft ma się dobrze. Niestety jako lider grupy czuję się odpowiedzialny, za zredukowaną ilość spotkań. Jak naliczyłem, spotkaliśmy się w tym roku tylko 6 razy. Ale z drugiej strony była konferencja, wakacje, MTS i warsztaty.

Poza spotkaniami zorganizowaliśmy 2nd Silesian Code Camp. Konferencja odbyła się w kwietniu i mogę powiedzieć, że był to duży sukces. Dwie ścieżki tematyczne, 200 uczestników, pozytywne wrażenia. W nadchodzącym 2012 roku chciałbym powtórzyć ten wynik i sukces :).

Okres wakacji również był pracowity. Wziąłem udział w nowym kursie online poświęconym tworzeniu aplikacji web i stron internetowych. Publikacja webcastów rozpoczęła się w sierpniu. Co tydzień udostępniane były 2 nagrania i łącznie do dzisiaj mamy 40 odcinków. Ja przygotowałem w sumie 23 odcinki poświęcone WebMatrix oraz Umbraco.

Równolegle z kursem aplikacji web napisałem kilka artykułów o Umbraco dla polskiego MSDN.

Jesień 2011 również była ciekawa. W październiku zostałem wyróżniony tytułem Microsoft Most Valuable Professional w kategorii Visual C# i zrobiło się miło :).

Ale zamiast odpocząć i nacieszyć się, 2 tygodnie później odbył się Microsoft Technology Summit 2011, gdzie prowadziłem sesję o Umbraco CMS. Dla mnie super sprawa. Miłe wyróżnienie, ciekawe doświadczenie (jako prelegent). Jeśli w przyszłym roku dostanę ponownie taką propozycję, to na pewno nie odmówię.

Koniec roku zakończyłem (zakończyliśmy) zorganizowaniem w ramach ŚRGM warsztatów z programowania na Windows Phone 7. Były to chyba pierwsze warsztaty w naszej grupie (dla sekcji deweloperskiej), a na pewno pierwsze od kiedy jestem liderem. Warsztaty udane i chcemy je powtórzyć w pierwszym kwartale 2012.

Prywatnie

Powoli, ale do przodu. Nie ukrywam, że nowa praca i całkiem spora ilość zajęć dodatkowych odbiły się na moim życiu prywatnym (doba ma tylko 24h). Najważniejsze, że jesteśmy zdrowi, córka zaczęła chodzić do przedszkola, a gruntowny remont udało mi się skończyć przed Świętami.

Co dalej?

Nic nie planuję, nie obiecuję, nie zakładam. Mam tylko nadzieję, że wszystko będzie tak dobrze jak teraz (lub lepiej), a w marcu dołączy do nas mały Stasiu 🙂

2 thoughts on “Podsumowanie 2011

Możliwość komentowania jest wyłączona.