Relacja z MTS 2011

Microsoft Technology Summit

Mijają 3 tygodnie od konferencji Microsoft Technology Summit 2011. Największa konferencja technologiczna w polsce odbyła się po raz szósty. Jak było? Czy wnioski z zeszłych lat zostały wyciągnięte?

Z mojej strony, w kilku słowach: lepiej niż rok temu, networking, stres, networking, dużo znajomych, networking… i wygrałem dysk twardy.

preMTS

Zanim zaczęła się właściwa konferencja, w poniedziałek w siedzibie Microsoft odbył się preMTS, czyli mała konferencyjka społeczności IT. Tematyka zdecydowanie nie-programistyczna więc nic tam po mnie. Aczkolwiek do Warszawy przyjechałem dzień wcześniej więc zahaczyłem tam, głównie po to aby się przywitać i chwilę pogadać. Przeszedłem się tylko na sesję Miha Kralj (Director in Office of CTO at Microsoft Corporation), który opowiadał chwilę (niestety tylko 30 minut) o architekturze i architektach.

MVP – Alessandro, Asia, Łukasz Kasia i ja Stoisko Społeczności IT podczas losowania koszulek

MTS w liczbach

Tegoroczny MTS odbył się w dniach 18-19 października i gościł ok. 2800 uczestników. W ciągu 2 dni można było zobaczyć 8 sesji technicznych, a do wyboru było 55 prelekcji z 7 różnych obszarów tematycznych. Dodatkowo całość była spięta generalną sesją otwierającą i zamykającą (keynote’y). Zmieniono lokalizację. Zamiast ciasnego i krętego Pałacu Kultury i Nauki konferencja odbyła się Warszawskim Centrum EXPO XXI. Na powierzchni 15.000 metrów kwadratowych nie było najmniejszego problemu z poruszaniem się.

Stoisko Społeczności IT Redaktor naczelny VirtualStudy.pl – Robert Stuczyński Społeczności IT – Ania Społeczność IT

Moja sesja

Dużą zmianą dla mnie w stosunku do roku ubiegłego, była propozycja, ze strony polskiego oddziału Microsoft, abym poprowadził sesję. Skorzystałem z tej możliwości i zaprezentowałem temat: Umbraco jako platforma CMS. Nie ukrywam, że było to dla mnie wyzwanie. Duży event, 150 osób na sali, wysokie oczekiwania. Czy zdałem egzamin? Nie wiem. Czekam na ankiety. Na razie z przecieków słyszałem, że wyszło mi 7/10.

Sesja finałowa Microsoft Technology Summit 2011 Strefa Ekspertów – Maciej Grabek / Windows Phone

Inne sesje

Niestety nie mogę się tutaj wypowiadać, ponieważ nie uczestniczyłem w ani jednej sesji technicznej (nie licząc swojej, ale to się nie liczy). Dlaczego? Z jednej strony nie było tematów, na które chciałem i musiałem koniecznie iść. Z drugiej strony zmęczenie i stres prowadzenia własnej sesji mnie trochę wykończyły i mi się po prostu, tak po ludzku… nie chciało! A po trzecie: networking. Zdecydowaną większość czasu zajęły mi rozmowy z różnymi osobami. Od zwykłych uczestników, osób z pytaniami do mojej sesji, przez innych prelegentów, ludzi z community, MVP, wystawcach, a kończąc na pracownikach Microsoft Polska i organizatorach. Przez to w sumie szybko (za szybko) zleciały ponad 2 dni w Warszawie.

Ale wracając jeszcze do samych sesji. Słyszałem (podobno), że merytorycznie było kiepsko. Co było problemem? Niestety, nie dowiedziałem się. Może to trochę przerysowany problem, bo mówili to starzy wyjadacze, których ciężko czymś zaskoczyć i zaciekawić, bo większość już znają i/lub widzieli. Ale ponoć było słabo i taka tendencja się utrzymuje od kilku edycji. Na Wss/CG też można o tym poczytać, więc coś musi w tym być.

Stoisko Społeczności IT – Dariusz Porowski Networking – Grzegorz Tworek Stoisko Społeczności IT – Jakub Plusczok

Co mi się podobało

  • Nowa lokalizacja
  • Lepsza organizacja czasu (dłuższe przerwy)
  • Świetna atmosfera
  • Profesjonalna organizacja całej konferencji
  • Konkurs ze zbieraniem Tagów (więcej takich pomysłów)

Co mi się nie podobało

  • Nie było Speaker Idola
  • Ask the Expert – problemy techniczne na początku, głośniki przy niektórych stolikach expertów nie pozwalały na swobodną rozmowę, bez jednoczesnego oddalania się ze stanowiska
  • Absolutny brak Windows 8 – ani tematów, ani urządzeń, nic!
  • Sesje nie były nagrywane (znam powody dlaczego nie, ale i tak szkoda)
  • Mało sesji developerskich (zapewne za rok będzie w czym wybierać Visual Studio 11/vNext, .NET 4.5, WinRT itd)
  • Hotel dla prelegentów blisko 1h od EXPO
Polscy MVP Społeczności IT – Losowanie koszulek Prelegenci MTS 2011

Zobacz też:

Zdjęcia z konferencji:

Inne relacje:
One thought on “Relacja z MTS 2011

  1. Pingback: Zdjęcia z MTS 2011 | Wojciech Poniatowski [PL]

Możliwość komentowania jest wyłączona.