Aktywacja Windows 8 Enterprise (0x8007232B DNS name does not exist)

Ostatnio przenosiłem środowisko pracy z Windows 7 do nowego Windows 8 Enterprise z MSDN’a. Po kilku dniach zostałem upomniany o wykonanie aktywacji. Niestety… ku mojemu zaskoczeniu nie jest to takie proste jak by się mogło wydawać…

Rozwiązanie znajdziesz na końcu tego wpisu.

Pierwsza próba aktywacji

Aktywację dokonuję się np. w Control Panel / System and Security / Action Center / Windows Activation. Dostaniesz się tutaj np. klikajac ikonę Action Center na pasku…

… albo prawy klawisz w lewym dolnym rogu ekrany (w trybie desktop oczywiście)

Koniec końców mamy trafić na ten ekran:

Windows-8-Activate

0x8007232B DNS name does not exist

Po kliknięciu na przycisk Activate pojawia się nowe okno, ale po chwili zamiast prośby o klucz, zostajemy poinformowani, że nie można się połączyć.

To samo się dzieje gdy chcemy aktywować system z poziomu Modern UI. Porażka…

Wiersz poleceń na ratunek

Na szczęście nie ja pierwszy mam z tym problem i wujek Google oraz ciocia Bing wiedza co robić.

Należy uruchomić wiersz poleceń z uprawnieniami administratora (Command Prompt – Admin). Robimy to albo przez wyszukiwarkę Modern UI aka Menu Start lub w Desktopie lewy dolny róg i prawy klawisz

W wierszu poleceń wpisujemy polecenie:

slmgr -ipk xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx

gdzie ciąg znaków xxx to twój klucz, którym chcesz aktywować Windowsa. Na koniec wykonaj polecenie naciskając klawisz Enter.

Poczekaj chwilę i sprawdź w Action Center czy aktywacja udała się tym razem. Jeśli tak, to teraz gdy np. jesteś w domenie możesz customizować swój profil w Modern UI 🙂

8 thoughts on “Aktywacja Windows 8 Enterprise (0x8007232B DNS name does not exist)

  1. Pingback: Instalacja .NET 3.5 w Windows 8 | Wojciech Poniatowski [PL]

      • Robię wszystko tak jak na Tutoriale. Kod został zainstalowany poprawnie a i tak w moim komputerze pisze że produkt nie jest aktywny i nie mam pełnego dostępu do zmiany tła logowania, konta itd. nawet po restarcie. Mam Windows 8 Enterprise 64 bit Build 9200

      • Jak próbuję aktywować normalnie to mi wyświetla że „nazwa katalogu filename lub składnia etykiety woluminu jest niepoprawna” w dosłownym tłumaczeniu. Wcześniej mi wyświetlając że nazwa DNS nie istnieje. W dolnym prawym rogu wyświetla mi przeźroczysty napis „Aktywuj Windows. idź no właściwości PC aby aktywować Windows”

  2. software licensing service reporting key is invalid. Pobierane było z programu partnerskiego…

    • To już wygląda na problem samej poprawności klucza – nie wiem dlaczego Twój klucz jest nieprawidłowy. Opisywany prze ze mnie problem to błędy z łączeniem się do usługi, która ma wykonać walidację i aktywację. Myślę, że należy się skontaktować z MS w tej sprawie. Chyba, że ktoś ma inny pomysł.

Możliwość komentowania jest wyłączona.