Google Calendar w Outlook 2010 – One way sync

Google Calendar Sync nie działa!

Przed wejściem na rynek nowego pakietu Microsoft Office 2010 synchronizacja kalendarzy Google Calendar <-> Microsoft Outlook odbywała się za pomocą prostego programu Google Calendar Sync. Program świetnie działał z Outlookiem 2003 i 2007. Niestety nowa wersja Outlooka już się nie chce synchronizować, co jest komunikowane w następujący sposób.

image

Dziś znalazłem stary post, z zeszłego roku, niejakiego Roberta MacLean’sa, który opisuje, jak wrzucić Google’owy kalendarz do Outlook’a 2010.

 

Jak to zrobić?

Okazuje się, że jest to banalnie proste, gdyż oba kalendarze wspierają format iCal.

1) Wejdź na swoje konto Google do Google Calendar.

2) Przejdź do ustawień kalendarza. W dolnej części ustawień jest pozycja Adres prywatny (Private Adress) oraz ikonki XML, ICAL, HTML. Najedź na ICAL i skopiuj adres URL, który się pod tym przyciskiem (ikoną) znajduje.

image 

2a) Ewentualnie można nacisnąć ICAL i skopiować URL’a, który wyświetla się w oknie.

image

 

3) Otwórz Outlook’a 2010 i  przejdź do kalendarza

image 

 

4) Będąc na kalendarzu Outlook’a 2010, wybierz z Ribbon’a opcję: Open Calendar / From Internet..

image

 

5) Na ekranie pojawi się okno, w którym należy wkleić skopiowany wcześniej URL iCal z Google’a

image

 

I to wszystko. Po chwili powinien pojawić się nowy kalendarz i wpisy z Google Calendar.

 

Podsumowanie

Powyższy opis u mnie zadziałał (Windows 7 Ultimate x64, Office 2010 x86), z synchronizacją w jedną stronę  Google Calendar –> Outlook. Więc mój telefon z androidem dalej nie widzi wydarzeń Outlook’owych. Nie wiem na chwilę obecną co zrobić aby synchronizacja działała w obie strony. Tzn oficjalnego rozwiązania nie ma.

Rozwiązanie to nie jest zalecane. Jeśli już ktoś pragnie się pobawić, to niech jest świadom, że Microsoft tego nie popiera i tym bardziej nie wspiera. Jeśli pojawią się problemy jesteśmy zdani na siebie. Dlatego odradza się tego użytkownikom nie-zaawansowanym.

Istnieje jeszcze wariant hackowania Google Calendar Sync oraz Outlook’a. Wiąże się to z edycją binarek, mieszaniu w hex’ach itd. Poniższe linki zawierają opisy tego sposobu:

Jeśli wszystko zawiedzie, to pozostaje tylko czekać na aktualizację Google Calendar Sync.

3 thoughts on “Google Calendar w Outlook 2010 – One way sync

  1. Trochę przewrotne, a trochę wredne pytanie: czy np. w Twoim przypadku używanie Outlooka jest jakoś specjalnie uzasadnione (np. praca itp.), czy używasz go dlatego, że go masz (w sensie licencjonowanego, legalnego oprogramowania)? Bo ja swego czasu (z pewną dozą nieśmiałości) zacząłem używać Thunderbirda z dodatkami (Lightning, provider dla kalendarza Google i inne) i wszystko pięknie działa, pod kontrolą zarówno Windows jak i innych systemów (również 64bit) ;-).

  2. Nie mam mocnego uzasadnienia. Używam, bo miałem okazję legalnego użytkowania i poznania co i jak. Bez Outlook\’a też mogę żyć. Był czas że mi się podobało, bo wszystko miałem w jednym miejscu. Jeśli np. Thunderbird + dodatki pozwolą mi na użycie 5 kont pocztowych (2x Exchange, 2x IMAP, 1x POP), kalendarz z Exchange\’a i Google\’a, i fajny manager kontaktów, to poważnie muszę pomyśleć nad zmianą klienta poczty, bo strasznie mnie irytuje, że nie mogę synchronizować nic na telefon z Androidem.

  3. A widzisz… Czyli masz powód 🙂 Właśnie z Exchangem może być zabawa, acz są howtos w Sieci. W każdym razie nie próbowałem. Co do synchronizacji z telefonem, to jesteśmy zdani na łaskę oprogramowania firmowego dla PC – dla Symbiana i Nokii jest problem z notatkami itp., ale kontakty działają. Ja synchronizuję kalendarz przez Internet, bo tak prościej. Thunderbird oczywiście obsługuje wiele kont email i innych dziwactw 😉

Możliwość komentowania jest wyłączona.