JustMock

Szczęście

Przed paroma minutami otrzymałem maila z firmy Telerik, o tym, iż wygrałem darmową licencję ma JustMock wraz z subskrypcją i suportem. O tyle ciekawe, że nie przypominam sobie aby w jakimś konkursie ostatnio uczestniczył. No ale skoro napisali to sprawdziłem czy to nie jakiś żart, bo jeśli nie, to $399 w kieszeni :).

Co to jest JustMock?

JustMock jest narzędziem dla programistów pomagającym tworzenie unit test’ów (testów jednostkowych). JustMock pozwala na szybkie i łatwe testy, gdzie jesteśmy uzależnieni od bazy danych, web serwisów. Czyli krótko, tworzenie fake’ów aby zadowolić nasze testy. Poniższe 2 rysunki bardzo fajnie ilustrują ideę.

imageimage

 

Odbieranie nagrody

No i faktycznie, wyklikałem co trzeba i mogę pobrać pełną wersję nowego produktu. Sytuacja bardzo poprawiła mój kiepski dziś humor, więc postanowiłem od razu napisać o tym na blogu.

image

W mailu od Telerik poza gratulacjami znajduje się link o raz kod aktywacyjny. Kod wrzuciłem do schowka i klikam na link. Oczywiście link przenosi mnie na stronę telerik.com, gdzie mogę wprowadzić kod aktywacyjny z maila. Nie wiem czy logowanie było potrzebne, ponieważ dzisiaj juz byłem na stronie i moja sesja wciąż żyła.

image

Wprowadziłem kod i po zatwierdzeniu jak sie mogłem spodziewać pojawiło się info, że na mailu już leci potwierdzenie dokonanych tu czynności.

image

Po odczytaniu kolejnego maila (regulamin i inne pouczenia), wróciłem na stronę telerik.com, przeszedłem do swojego konta i zacząłem ściągać JustMock’a Q2 2010. Plik instalacyjny jest niewielki (3.3 MB).

 

Instalacja

Instalacja przebiegła szybko i bez niespodzianek. Więcej czasu zajęło mi zrobienie screen shotów.

image image image

Instalator jest bardzo ładny, w stylu innych instalatorów Telerik. Po “wnikliwym przeczytaniu” licencji i zaakceptowaniu jej, instalator pyta się czy jesteśmy newbie czy pro. Oczywiście jestem pro, więc kliknąłem na Custom. Okazuje się, że za dużo to nie można zrobić.

image image image image

Koniowanie plików to była chwila.

 

Integracja z VS2010

Po instalacji odpaliłem Visual Studio 2010 aby sprawdzić czy produkt się poprawnie zintegrował z IDE.

image

Na pierwszy rzut oka, JustMock pojawił się w menu głównym pod nazwą JuskMock. Myślałem, że będzie w menu Telerik, w którym mam zainstalowane kontrolki dla WinForms i ASP.NET.

To wszystko na chwilę obecną. Na dniach będę musiał znaleźć trochę czasu i sprawdzić JustMock w akcji.

