22. Spotkanie ŚRGM i PLSSUG

logo_laczone14

W ostatni czwartek odbyło się 22 Spotkanie Śląskiej Regionalnej Grupy Microsoft oraz Polish SQL Server User Group. Jak zwykle gospodarzem było ZETO.

marcin_szeliga Wstęp przeprowadził Tomek Wiśniewski, a następnie rozpoczęła się sesja/dyskusja Marcina Szeligi. Marcin jest konsultantem, wykładowcą i jednym z najlepszych trenerów bazodanowych w naszym kraju. Napisał kilkadziesiąt książek  i artykułów. Jest redaktorem na portalu WSS.pl. W roku 2006, Microsoft wyróżnił Marcina prestiżowym tytułem MVP w kategorii SQL Server.

“Szelor” występował za kontuzjowanego Damiana. Tematem dyskusji było TOP 10 najgorszych metod pisania zapytań. Fajna sesja, bo nie adresowała tylko i wyłącznie do SQL’owców. Nie ma się co oszukiwać, typowy programista nie zawsze pisze optymalne zapytania do bazy, co w efekcie może doprowadzić, że klient wyniki pewnych operacji, raportów otrzymuje 2 razy, 10 razy czy 50 razy dłużej niż mógłby. Jak klient nie jest tego świadom, to jeszcze nie jest tak źle, gorzej jak wie 😉 .

 

avatar_96px Drugą sesję poprowadziłem ja, a temat jaki zaproponowałem to zaległa sesja Happy Hour: Telerik RadControls for ASP.NET AJAX, którą miałem prowadzić w grudniu, ale się nie udało. Była to moja pierwsza sesja pełnowymiarowa. Mam nadzieję, że jakość mojej sesji była akceptowalna z uwagi na mój debiut. Mam tez nadzieję, że za jakiś czas będę mógł poprowadzić kolejny temat.

Na koniec wśród uczestników rozlosowano kilka licencji (Telerik, DevExpress, Nevron). Czekamy na spotkanie w marcu.

2 thoughts on “22. Spotkanie ŚRGM i PLSSUG

Możliwość komentowania jest wyłączona.